Information och förhållningsregler angående felanmälningar
Vi har fått frågor och tankar kring felanmälningar under den senaste tiden och vi vill klargöra var som gäller för dig som boende, se
nedan.
En mängd saker kan inträffa i en lägenhet och ibland kan man som boende känna sig lite osäker på vem som ansvarar för reparationer och kostnader som uppstår vid ett problem eller skada.
Något förenklat kan man säga att den boende ansvarar för det synliga i lägenheten (ytskikt, vattenblandare, synliga rör, vitvaror, köksinredning, osv.) och föreningen ansvarar för det som du inte kan se (rör i väggar, elledningar, radiatorer och värmeledningarnas funktion, osv.).
Vid felanmälningar står styrelsen bara för kostnader som involverar hela fastigheten som tex. större vattenläckor, brand, och elavbrott eller garantiärenden från när fastigheterna byggdes.
Om du är osäker om ditt ärende är ditt eller styrelses ansvar kontakta oss först, innan du kontaktar Upplands Fastighetsservice. Om du inte har kontakta oss innan du har varit i kontakt med Upplands Fastighetsservice kan du behöva stå för DOM KOSTNADERNA. Du kan nå oss via email brfterrasshusen1@gmail.com så hjälper vi dig vidare med ditt ärende.
Om något som är akut inträffat, som kan påverka flera delar av fastigheten på ett skadligt sätt, oftast gällande vatten. Ring utan dröjsmål till Upplands Fastighetsservice journummer: 018 44 40 90
Med vänliga hälsningar,
Styrelsen
Brf Terrasshusen 1 i Knivsta