Felanmälan

En mängd saker kan inträffa i en lägenhet och ibland kan man som boende känna sig lite osäker på vem som ansvarar för reparationer och kostnader som uppstår vid ett problem eller skada.

Något förenklat kan man säga att den boende ansvarar för det synliga i lägenheten (ytskikt, vattenblandare, synliga rör, vitvaror, köksinredning, osv.) och föreningen ansvarar för det som du inte kan se (rör i väggar, elledningar, radiatorer och värmeledningarnas funktion, osv.).

Vid felanmälningar står föreningen bara för kostnader som involverar hela fastigheten som tex. större vattenläckor, brand, och elavbrott eller garantiärenden från när fastigheterna byggdes. 

Om du är osäker om ditt ärende är ditt eller styrelses ansvar kontakta oss först, innan du kontaktar Fastighetsägarna Service. Om du inte har kontakta oss innan du har varit i kontakt med Fastighetsägarna Service kan du behöva stå för DOM KOSTNADERNA. Du kan nå oss via email brfterrasshusen1@gmail.com så hjälper vi dig vidare med ditt ärende.

Om något som är akut inträffat, som kan påverka flera delar av fastigheten på ett skadligt sätt, oftast gällande vatten. Ring utan dröjsmål till Fastighetsägarna Services journummer: 018 - 60 25 55.


Felanmälan hanteras av Fastighetsägarna Service AB
Tel: 018 – 60 25 55  öppet måndag -torsdag 7-17 och fredag 7-16
Epost: kundservice@fastighetsagarna.se

Journummer: 018 - 60 25 55 (för akuta ärenden utanför kontorstid)

Felanmälan vitvaror:
Electrolux service tel: 0771-76 76 76
Epost: electroluxservice@electrolux.se

Vid felanmälan behövs ett  individnummer/tillverkningsnummer som återfinns på maskinen. Garantitiden för vitvaror har utgått.